Yeni müşteriler kazanma, sadece bir grup potansiyel alıcının iletişim bilgilerini toplamaktan daha fazlasını gerektirir. İyi bir müşteri adayı, sattığınız ürün veya hizmetle gerçekten ilgilenen ve onu satın alma ihtimali en yüksek olan kişidir. Ancak bu tanıma uygun bir müşteri bulmak kolay bir iş değildir ve her şeyden önce onlar hakkında temel bilgileri edinmeyi gerektirir. Bu nedenle, devam etmeden önce potansiyel müşteriler hakkındaki detaylı makalemize göz atmanızı öneririz. Orada, potansiyel müşterileri tanımlamış, yeni müşteri kazanımı nasıl yapılır sorusunu yanıtlamış ve her türden işletmenin işine yarayacak faydalı ipuçları paylaşmıştık.
Bu kez, müşteri kazanma konusunda size yardımcı olacak programlardan bahsetmek istiyoruz. Bu programları kullanarak, bağlantı kurmanız gereken müşterileri tespit edebilir, onları kazanmak için ne yapmanız gerektiği hakkında net bir fikir edinebilir ve onlarla kurduğunuz her etkileşimi potansiyel bir satışa dönüştürebilirsiniz. Doğru müşteri takip programı, başarılı olmanız için gereken zemini hazırlar ve zamandan tasarruf ederek etkili bir şekilde satış veya pazarlama yapmanızı sağlar.
Burada paylaşacağımız müşteri takip uygulaması listesi sayesinde, 2024 itibarıyla kullanabileceğiniz en iyi seçeneklerin neler olduğunu görebilecek ve hızlı bir başlangıç yapabileceksiniz. Zaman kaybetmeden CRM yazılım özelliklerine sahip bir müşteri takip sistemi kullanmaya başlamak istiyorsanız Bitrix24 size yardımcı olmaya hazırdır. Ücretsiz olarak da kullanılabilen platformumuz, tam donanımlı bir müşteri portföyü oluşturma çözümüdür ve satış hunisinin tüm aşamalarını tek bir merkezden kolayca yönetebilmenizi sağlar.
Kolayca müşteri kazanın, kazançlarınızı arttırın!
Hemen kaydol!Müşteri adayı kazanma, en basit tanımıyla hedef kitlenizin ilgisini çekme ve iletişim bilgilerini size vermeleri için onları ikna etme sürecinin adıdır. Buradaki amaç, en nihayetinde onların satın alan müşterilere dönüşmesini sağlamaktır.
Ancak bu hedef kitleyi bulmak, onlara ulaşmak ve onlarla etkili şekilde iletişim kurmak hem zordur hem de zaman alır. Geniş ölçekte yapılması ise çok daha zorlayıcı olacaktır zira etkileşime geçilen her müşteri bir ton “evrak işi” tamamlanmasını da gerektirir. Her birinin iletişim bilgileri, sohbet kayıtları ve satışı kapatmaya yardımcı olabilecek diğer tüm bilgileri bir CRM modülüne girilmeli ve düzenli olarak güncellenmelidir.
Bir müşteri takip uygulaması işte size bu konularda yardımcı olur. Manuel olarak tamamlamanız gereken pek çok işi otomatik hâle getirebilir, etkileşime geçtiğiniz kitle ne kadar büyük olursa olsun zaman kaybetmeden hepsinin bilgilerini CRM modülüne girebilirsiniz. Hatta potansiyel müşterilerinizi aramakla uğraşmanıza bile gerek kalmaz. Bazı programlar, belirlediğiniz kriterlere en uygun hedef kitleyi seçip onların iletişim bilgilerini sizinle paylaşabilir. Bir online müşteri takip programı, pek çok konuda otomasyondan yararlanmanızı sağlayıp yeni müşteriler elde etmeyi (ve onları gerçek müşterilere dönüştürmeyi) çok daha kolay hâle getirir.
“Nasıl müşteri kazanılır” sorusunun cevabı her şirket için farklıdır çünkü yeni müşterilerin elde edilmesini garanti eden tek bir yöntem yoktur. Aynı nedenle, her şirket için en iyi seçim olacak tek bir müşteri takip programı da bulunmaz. Amacınız, ihtiyaçlarınızı karşılayacak iyi bir seçim yapmaksa, pek çok programı farklı kriterlere göre değerlendirip kendi ihtiyaçlarınıza en uygun olanını bulmaya çalışmalısınız. Bu süreçte, şu kriterlere özellikle dikkat etmenizi öneririz:
Farklı işletmelerin farklı bütçeleri vardır. Biri için uygun olan başkaları için çok pahalı olabilir. Ne ucuza kaçın ne de çok pahalı olanı tercih edin. Burada, şeffaf fiyat politikasına sahip programlara odaklanmaya çalışmalısınız. Mesela bir abonelik paketi satın aldıktan sonra ihtiyacınız olan özelliğin aslında bir üst paketi satın almayı gerektirdiğini görüyorsanız yeterince şeffaf davranılmıyor demektir.
Bu bağlamda, demo veya ücretsiz sürümü olan programları kullanmak çok daha iyi bir fikir olacaktır. Bu sayede, ilginizi çeken programı uzun bir süre risk almadan kullanabilir ve ancak size uygun olduğuna ikna olduktan sonra yatırım yapabilirsiniz.
Dünyanın en iyi müşteri takip programı bile mevcut programlarınızla entegre olamıyorsa hiçbir işe yaramayacaktır. CRM platformunuza entegre olabilmesi olmazsa olmaz bir şarttır ancak ideal olarak kullandığınız diğer tüm platformlar için de bunu yapabiliyor olması gerekir. Entegrasyon konusunda yeterli bilgi bulamıyorsanız müşteri hizmetlerine (veya doğrudan satış ekibine) ulaşarak konuyla ilgili detaylı bilgi edinin.
Burada kastettiğimiz, programın desteklediği kanallardır. Bazı müşteri takip programları sadece tek bir kanal için optimize edilmiştir, örneğin e-posta veya sosyal medya. Bazıları ise birçok kanalda çalışabilir, bir yandan e-mail mesajlarını takip ederken bir yandan Instagram hesaplarına göz atabilirler.
Genel olarak çok kanallı programlar daha iyi bir seçenek olsa da bu her zaman geçerli değil. Tek bir kanala odaklanan programlar, müşteriyi o kanal üzerinde bulmak ve dönüştürmek için daha fazla özellik sunabilir. Bu nedenle, aday müşterilerinizin örneğin %90’ını e-posta ile buluyorsanız, sadece bu kanal için optimize edilmiş bir program kullanmakta sakınca yoktur.
Yeni müşteri kazanma yolları arıyor veya dönüştürme oranlarınızı yükseltmeye çalışıyorsanız, aşağıda listelediğimiz programlar işinizi şaşırtıcı ölçüde kolaylaştırabilir. Kararınızı vermeden önce hepsini deneyip ne sunduklarını kendiniz görün. En az birinin sizin için ideal seçenek olacağına inanıyoruz. Başlamadan önce kısa bir hatırlatma yapalım: Bitrix24, kendi platformu dışında burada listelenen programların hiçbiri hakkında bir garanti vermez, sorunsuz şekilde çalışacaklarını ve/veya vadettikleri özellikleri sunacaklarını taahhüt etmez. Paylaşılan bilgiler, programların herkese açık resmî web sitelerinden derlenmiştir ve gelecekte değişebilir.
Fiyat: Sınırsız sayıda kullanıcı için ücretsiz bir sürümü mevcut. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda aylık 49 USD'den başlıyor ve paket içeriğine göre 399 USD'ye kadar çıkıyor.
Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için
Bitrix24, bulutta veya kendi sunucunuzda barınabilen bir platformdur ve müşteri portföyü aracı her büyüklükte işletmenin ihtiyaçlarını karşılamak için uygundur. Potansiyel müşterileri yakalamak, onları aşamalı bir şekilde yönetmek, müşteri adaylarınız hakkında raporlar hazırlamak ve onlara puan vererek hangilerine odaklanmanız gerektiğini göstermek gibi pek çok gelişmiş özellik sunar. Web sitesi, telefon araması ve e-posta gibi kaynaklardan yararlanarak otomatik potansiyel müşteri kayıtları oluşturabilir, böylece satış döngüsünün anlaşma dâhil tüm aşamalarını yönetebilmenizi sağlar.
Aynı zamanda bir CRM olduğundan ve satış/pazarlama otomasyonu özellikleri de sunduğundan ötürü, Bitrix24 sizi çok sayıda program kullanma zorunluluğundan kurtarır. CRM modülündeki aday müşteri kayıtları tüm çalışanlar tarafından görülebilir ve yetkilerine göre güncellenebilir. Böylece, her çalışan, bir bakışta o müşteriyle kurulan tüm iletişimi görebilir. Bitrix24.Market üzerinden ücretsiz indirebileceğiniz potansiyel müşteri uygulamasıyla daha da fazlasını yapabilirsiniz. Bu uygulama, müşteri adayları hakkında farklı kriterlere göre (kaynak, pazarlama kampanyası, anahtar kelime vb.) son derece detaylı çizelgeler hazırlayabilmenizi sağlar.
Yeni müşteri kazanma yöntemleri arasında tamamen ücretsiz kullanılabilen bir çözüm olarak dikkat çeken Bitrix24, yeni müşteri takibinden başka şeyler de yapar. İşletmenizi sürekli olarak destekleyecek ve onunla birlikte büyüyebilecek tam donanımlı bir çevrimiçi çalışma alanı olarak tasarlanmıştır.
Fiyat: Bir demo sürümü mevcut. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda aylık 700 USD'den başlıyor ve paket içeriğine göre 1.440 USD'ye kadar çıkıyor.
Mobil Uygulama: Yok, ancak web üzerinden tüm hizmetlere ulaşılabiliyor.
Müşteri kazanmak için kullanılan yöntemler arasında web sitesi ziyaretçilerinin verilerinin kullanılması da yer alır. Warmly tam olarak buna odaklanıyor ve sitenize gelen kaliteli potansiyel müşterileri tespit edip henüz siteden ayrılmalarından önce onlarla etkileşim kurabilmenizi sağlıyor. Bu amaçla, öncelikle ziyaretçinin bir şirket mi yoksa gerçek kişi mi olduğunu belirliyor. Sadece bu veri bile son derece önemli olabilir zira örneğin bir B2C işletmesiyseniz ve buna rağmen ziyaretçilerin büyük bir kısmı gerçek kişi değilse bir yerde hata yapıyor olabilirsiniz.
Her hâlükârda, ürün veya hizmetlerinize gösterdikleri ilgiye göre, müşteri adaylarınızın hangi işletmeler veya gerçek kişiler olduğunu görebilirsiniz. Program, bu bilgiyi sağlayabilmek için çerezler dâhil çok sayıda veriyi kullanıyor ve bunları diğer çevrimiçi verilerle karşılaştırarak tam bir profil çizebiliyor. Örneğin ziyaretçilerinizin çalıştıkları şirketleri, unvanlarını ve hatta telefon numaralarını bile listeleyebiliyor. Bunu yapabilmek için de ziyaretçinin çerezlerini ve diğer tanımlama bilgilerini analiz ederek topladığı bilgileri mesela LinkedIn hesabıyla eşleştiriyor. Bulduğu tüm bilgileri otomatik olarak CRM modülüne gönderebiliyor. Yapay zekâ destekli çalıştığı için, tespit ettiği bilgiler şaşırtıcı ölçüde tutarlı olabiliyor.
Bu özelliği kullanarak “tetikleyiciler” de belirleyebilirsiniz. Örneğin yüksek nitelikteki bir aday müşterinin hangi özelliklere sahip olması gerektiği konusunda bir dizi kural belirleyebilirsiniz ve program ziyaretçilerden birinin bu özelliklerde olduğunu tespit ettiğinde satış ekibinize bildirim gönderebilir. Satış temsilcileri de ziyaretçi siteden ayrılmadan iletişime geçerek, uğraştığınıza değecek türden bir potansiyelin gerçek bir müşteriye dönüşmesini sağlayabilirler.
Fiyat: Ücretsiz bir sürümü mevcut ancak sadece 100 krediyle geliyor, yani çok kısa bir süreliğine kullanabilirsiniz. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda aylık 149 USD'den başlıyor ve paket içeriğine göre 800 USD'ye kadar çıkıyor.
Mobil Uygulama: Yok, ancak web üzerinden tüm hizmetlere ulaşılabiliyor ve Google Chrome tarayıcılar için bir eklenti sunuyor.
Clay, diğer müşteri takip programlarından daha farklı ve özel bir alana odaklanıyor: Aday müşteri zenginleştirme. Bu, basitçe düzinelerce çevrimiçi kaynağı kullanarak birbiriyle ilişkili olan verileri tespit ettiği ve bunları birleştirdiği anlamına geliyor. Sonuç olarak ortaya müşteri adayı listeleri çıkıyor; bir liste oluşturmak, müşteri kazanmak için yapılması gerekenler arasında ilk sırada geldiği için, işin bu kısmını sizin adınıza otomatik olarak halledebiliyor.
Ancak bunlar basit listelerden daha fazlası. Clay, yapay zekâdan yararlanıp kendi özel algoritmalarını kullanarak 75’ten fazla veri kaynağına çapraz referans verebiliyor. Diğer bir deyişle, sunduğu hizmet, tam olarak ürün veya hizmetinizle ilgilenen yüksek nitelikte aday müşterilere dair normal şartlarda elde etmenizin çok zor olacağı bir liste hazırlayıp içindeki tüm bilgilerin güncel olmasını sağlamak. Bunu yapabilmek için Claygent adında bir “web kazıyıcı” kullanıyor ve tespit ettiği müşteriler için kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturabilmeniz amacıyla geniş bir şablon kütüphanesi de sunuyor.
Arayüzü biraz Excel’i andırıyor ve öğrenmesi zaman alabiliyor, ayrıca kredi bazlı abonelik paketleri sizi daima bir üst pakete terfi etmeye zorluyor. Fakat tam olarak ulaşmanız gereken kişileri tespit edip onların güncel iletişim bilgilerini sağlaması, buna ek olarak o kişilerin ilgisini çekmek için ne gibi bir kampanya sunmanız gerektiğini belirlemesi, orta ve büyük ölçekli işletmeler için paha biçilmez değerde bir özellik.
Fiyat: Demo sürümü mevcut. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda aylık 99 EUR ancak paket içeriğine göre 249 EUR ve üzeri ücretler de olabiliyor.
Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için.
Hootsuite, müşteri adaylarını sosyal medya üzerinde arayan işletmeler için tasarlanmış ve aynı zamanda satış/pazarlama otomasyonu özellikleri de sunuyor. Sosyal medya üzerinden yeni müşteriler elde etme konusunda en bilinen isimlerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Farklı platformlardaki gönderilerinizi otomatikleştirebiliyor ve onları planlayabilmenizi de sağlıyor. Yani örneğin bir hafta boyunca yayınlayacağınız gönderileri önceden planlayabilir ve programın onları sizin adınıza hesabınızdan göndermesini sağlayabilirsiniz.
Yapay zekâ destekli olduğundan, belirlediğiniz kriterlere uygun hedef kitleye hitap edecek içeriği kendisi de oluşturabiliyor ve bunları o kitlenin tercihlerine, konumuna ve saat dilimine bağlı olarak en iyi zamanda paylaşıyor. Gönderilerinize eklediğiniz video dosyalarına yine yapay zekâ kullanarak altyazı bile ekleyebiliyor. Hootsuite, Instagram ve diğer sosyal medya platformları üzerinde satış yapan küçük ölçekli işletmeler için iyi bir seçenek olacaktır çünkü gönderilerinizi yönetip tespit ettiği aday müşteriler için görevler oluşturabiliyor.
Dahası, satış/pazarlama otomasyonu sayesinde, bu görevlerin büyük bir kısmını kendisi de tamamlayabiliyor. Ancak B2B işletmeler ve sosyal medyayı aktif kullanmayan şirketler için sunabileceği pek bir şey yok. Yine de, sosyal medya üzerinden satış yapan KOBİ’lerin sayısı dikkate alındığında, çoğu işletme için ideal bir seçenek olabilir.
Fiyat: Demo sürümü mevcut. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda aylık 37 USD ancak paket içeriğine göre 74 USD ve üzeri olabiliyor.
Mobil Uygulama: Yok, ancak sunduğu tüm hizmetlere web üzerinden ulaşılabiliyor.
Leadpages ilk bakışta oldukça basit bir şey yapıyormuş gibi görünüyor ancak şaşırtıcı ölçüde etkili olabiliyor. Bu, basitçe özel açılış sayfaları ve web siteleri oluşturmanızı sağlayan bir program olsa da bir “web sitesi tasarlayıcı” değil. Bu sayfaları ve siteleri, müşteri adayı oluşturma ve dönüştürme için optimize ediyor.
Hiç sosyal medya üzerinden bir ürün bağlantısına tıkladığınızda özel bir sayfaya yönlendirildiniz mi? Bu sayfada sadece ürünün özellikleri vurgulanır ve satın almak için kullanabileceğiniz çok sayıda bağlantı/düğme yer alır. Leadpages, işte bu sayfaları, web sitesi tasarımı hakkında hiçbir şey bilmiyor olsanız bile oluşturabilmenizi sağlıyor.
Programın oldukça geniş bir şablon kütüphanesi var ve buradan sektöre, ürüne veya hizmete göre seçim yapabiliyorsunuz. Her şablon, dönüşüm oranını artırdığı kanıtlanmış bir tasarıma sahip, yani örneğin sayfa elementleri belirli yerlerde ve belirli büyüklüklerde kullanılıyor. Size tek kalan, sattığınız şeyin görselleriyle bir metin eklemek. Gerçi bunları bile yapmanıza gerek yok zira yapay zekâsı sizin yerinize bir metin yazıp en ilgili görselleri de ekleyebiliyor. Hedeflediğiniz müşteri kitlesinin tanımlayıcı özelliklerini giriyorsunuz, o ise hedef kitlenin ilgisini çekecek bir tasarıma ve içeriğe sahip bir açılış sayfası veya web sitesi yaratıyor. Bu yönüyle her türden işletme için faydalı olabilecek bir program. Üstelik "kullan ve unut" avantajını sunuyor. Sayfalarınızı veya web sitelerinizi bir kez devreye aldıktan sonra onlarla sürekli olarak ilgilenmeniz gerekmiyor.
Zaman kaybetmeden iyi bir müşteri takip programı kullanmaya başlamak istiyorsanız tüm bu seçenekler arasından en iyisi Bitrix24 olacaktır. Bunun nedeni, platformumuzun yeni müşteri takibini sunduğu diğer tüm araçların bir parçası hâline getirmiş olmasıdır. Bitrix24 kullandığınızda, sadece müşteri adaylarına ulaşmanın ve bu sürecin pek çok kısmını otomatik hâle getirmenin ötesine geçebilir, işletmenizin tüm iş akışlarını kolay ve hızlı hâle getirecek çevrimiçi bir çalışma alanı elde edebilirsiniz. Dünya çapında 15 milyondan fazla işletmenin tercih ettiği platformumuz, işletmenize yapabileceğiniz en iyi yatırımdır: Hemen bugün kaydolun ve ücretsiz sürümümüzü kullanarak size neler sunduğumuzu kendiniz görün!
Kolayca müşteri kazanın, kazançlarınızı arttırın!
Hemen kaydol!