Bir CRM sistemini sadece müşteri verilerini yönetmek için kullanmak, oldukça eskide kalmış bir yaklaşımdır. Müşteri verileri satış ve pazarlama için kullanılabilir ve öyle de yapılmalıdır; Bitrix24 CRM de tam olarak bunu sunuyor. E-posta pazarlama hizmetleriyle entegrasyon kurmaya, müşteri verilerinizi başka bir yere aktarmaya gerek kalmaz. Bitrix24 ile yerleşik araçlarımızı kullanarak doğrudan CRM'nizden e-posta pazarlama kampanyaları başlatabilirsiniz.
Müşterilerin segmentlere ayrılması
Doğrudan CRM'nizden başlatılan pazarlama kampanyaları (e-postalar, kısa mesajlar, sesli yayın, Google/Facebook reklamları, benzer hedef kitleler ve daha nicesi)
Pazarlama otomasyonu (iş akışları ve tetikleyiciler)
Tüm kanallarınız için satış ve pazarlama analizleri (hem çevrimiçi hem de çevrimdışı)
CRM pazarlaması, yalnızca oldukça büyük bir müşteri tabanına sahip büyük şirketlere yönelik değildir. Yalnızca birkaç kişiye hitap etseniz de (veya hiç kimseye) Bitrix24 CRM pazarlaması, müşteri tabanınızı oluşturup genişletmenize katkıda bulunur.
Varsa mevcut bir müşteri tabanını Bitrix24 CRM'ye aktarın; yoksa Bitrix24'ü kullanarak müşteri tabanı edinebilirsiniz. Web formuyla bir açılış sayfası oluşturun, yayınlayın ve müşteri adayları edinmeye başlayın
Müşterilerinizi yaşa, konuma, satın alma geçmişine veya mevcut diğer kriterlere göre segmentlere ayırın
Kullanmak istediğiniz pazarlama kanalını seçip doğrudan Bitrix24'ten seçilen segment için reklam kampanyanızı başlatın
Farklı insanlar, farklı reklamlara ve farklı ortamlara açıktır. Bitrix24, CRM'nizde (yaş, cinsiyet, konum, satın alma geçmişi vb. kriterlere göre) özel bir segment oluşturup bu segmenti hedefleyen bir reklam kampanyasını yalnızca birkaç tıkla başlatmanıza olanak verir.
Seçili segment, müşteri tabanınızın kalanıyla birlikte Bitrix24 CRM'de güncellenir. Özel segmentlerle kendi müşteri tabanınız mı var? Bitrix24'e aktarın. Segmentler bozulmaz.
Bitrix24 ile yerleşik e-posta pazarlama aracımızı kullanarak CRM'nizdeki kişilere e-posta gönderebilirsiniz. Ancak mesele sadece e-postalar değil; Bitrix24, belirli bir segment için hangisinin en iyi yatırım getirisini sağladığını görmek için farklı pazarlama kanallarını test etmenize olanak verir.
E-posta pazarlaması (e-posta oluşturucu, şablonlar, e-posta dizileri)
SMS pazarlaması (satış mesajınızı iletmenin hoş ve basit bir yolu)
Sosyal medya pazarlaması (Facebook, Instagram, WhatsApp, Telegram)
Robot çağrıları (önceden kaydedilmiş mesajlarla otomatik telefon çağrıları)
Müşteri tabanınızdan bir segment seçip bunu doğrudan Google'daki veya Facebook'taki reklam ağı hesabınıza gönderin. Böylece reklamlarınızı yalnızca markanızla zaten etkileşim kurmuş olan kitlelere gösterebilirsiniz: Mevcut müşteriler ve yeni müşteri adayları. CRM'nizdeki bir segmenti her güncellediğinizde bu güncellemeler otomatik olarak reklam ağı hesabınıza da yansıtılır.
Doğru kitleyi bulmak daima kolay ve ucuz değildir. Benzer kitleler işte burada devreye girer. Bu araç, mevcut segmentlerinizle neredeyse aynı olan kitleleri hedefleyen bir Facebook veya Instagram reklamı yayınlamanıza olanak tanır. Yatırım getirisini en üst düzeye çıkarmanın harika bir yolu; Bitrix24'te de mevcuttur.
İyi pazarlama, her zaman büyük kampanyalar değil; elinizdekilerden en iyi şekilde yararlanmaktır. Bitrix24 ile Facebook veya Instagram'daki dilediğiniz bir gönderiyi kolayca bir satış reklamına dönüştürebilir ve müşteri adaylarınızın ürünlerinizi istedikleri sosyal medya platformunda satın almalarını sağlayabilirsiniz. Her şey, Bitrix24 CRM'nizin içinde yapılır:
Öne çıkarmak istediğiniz gönderileri seçin
Bağlantıyı web sitenize/ürününüze ekleyin
Gönderiyi ilet
Öne çıkan gönderiler aracılığıyla reklamını yapmak için yeni bir ürün oluşturabilir veya kataloğunuzdan mevcut bir ürünü seçebilirsiniz. Tüm bu konularda yeniyseniz sorun değil. Size her adımda rehberlik edeceğiz ve hatta en uygun reklam bütçesini önereceğiz.
Müşteri başına bir satın alma, maliyetli bir reklam kampanyasını telafi etmede kesinlikle yeterli değildir. Bu da her müşteriden en iyi şekilde yararlanmanız gerektiği anlamına gelir. Nasıl mı? Ürünlerinizi mevcut müşterilere sunarak. Tekrarlanan anlaşmalar ayarlayarak ve bunları ekibinize dağıtarak tekrar satış sürecini otomatikleştirin; hiçbir ilave giriş yapmanız gerekmez.
Reklamlarınızı yalnızca onlarla gerçekten ilgilenenlere göstererek benzer hedef kitleleri bulma sürecini olabildiğince isabetli kılın. Bitrix24, müşterilerinizle ilgili ilave bilgileri CRM'den Facebook'a göndermenizi sağlar. Böylece benzer kitleniz yalnızca cinsiyet, yaş ve konum gibi genel bilgilere göre değil CRM'nizdeki verilere (ör. satın alma geçmişi) göre de tanımlanır.
Satış hunisinin ilk aşamalarında müşteri iletişiminizi otomatikleştirin. Böylece müşteri adaylarınızın anlaşmalara dönüştürülme şansı artar ve satış temsilcilerinize daha önemli görevler için zaman kalır. CRM'ye eklediğiniz her yeni müşteri adayına veya yalnızca belirli bir işlemi tamamlayan (ör. web sitenizde bir form gönderen veya sizi telefonla arayan) müşteri adaylarına otomatik olarak iletilen bir promosyon mesajı belirleyebilirsiniz.
Reklam bütçenizi neden yeni müşteriler ve/veya fırsatlar getirmeyen bir şeye harcayasınız ki? Bitrix24 Satış Zekasını kullanarak en iyi performans gösteren pazarlama kanallarını (çevrimiçi veya çevrimdışı) belirleyebilir ve düşük performans gösterenlere yönelik neler yapılabileceğini görebilirsiniz.
Reklam geri ödemesi analizi
Trafik analizi
Anahtar kelime analizi
Çevrimdışı reklam takibi
Facebook/Instagram reklam yönetimi
Bitrix24, Bitrix24.Market'te mevcut çok sayıda entegrasyonla gelir. İsterseniz REST API'mızı kullanarak kendi uygulamalarınızı da oluşturabilirsiniz.