Pazarlamada Yapay Zekâ Kullanımı: Pazarlamacılar İçin En İyi 6 AI Aracı

12 dakikalık okuma
Özgür Kurt
Nisan 22, 2024
Son güncelleme: Nisan 24, 2024
Pazarlamada Yapay Zekâ Kullanımı: Pazarlamacılar İçin En İyi 6 AI Aracı

Open AI tarafından geliştirilen ChatGPT Kasım 2022’de piyasaya sürüldükten sonra haftalar içinde milyonlarca kullanıcıya ulaştı. Bu kullanıcılar arasında dijital pazarlama uzmanları da vardı. O tarihten bu yana hem ChatGPT’yi hem de diğer yapay zekâ destekli araçları kullanarak kampanyalar düzenliyorlar, sosyal medya gönderileri hazırlıyorlar, müşteri segmentasyonu ve içerik oluşturmak için AI (artificial intelligence) teknolojisinden yararlanıyorlar. Yapay zekâ ile pazarlama yapmak, her türden ve her büyüklükte işletmenin büyümesine yardımcı olabilir.

Yapay zekâ pazarlama araçları kullanarak bunu yapan bir sonraki işletme siz olabilirsiniz. Burada, AI teknolojisini bir pazarlama aracı olarak kullanmanıza olanak tanıyan en iyi uygulamaları listeleyerek size yardımcı olmaya çalışacağız. Listemizin ilk sırasında, Bitrix24 yer alacak: Çok sayıda hizmet ve uygulama yerine tek bir yazılım kullanmanızı sağlayan Bitrix24 de artık yapay zekânın gücünden yararlanıyor ve CoPilot AI Assistant aracı ile size pek çok farklı konuda yardımcı olabiliyor.

Pazarlama Kampanyalarınızı Yapay Zekâ ile En Üst Seviyeye Taşıyın

Bitrix24 CoPilot ile İş Yönetiminde Devrim Yaratın

Şimdi Dene

Yapay zekâ destekli pazarlama araçları hangi avantajları sunar?

Yapay zekânın pazarlama (marketing) için doğru bir şekilde kullanılması, her türden işletmenin çeşitli faydalar elde etmesini sağlar. Bu araçlar ile elde edebileceğiniz en önemli avantajlar arasında şunlar yer alır:

1) Hangi müşterileri hedeflemeniz gerektiğini görebilirsiniz

Ürün ve hizmetlerinizin hitap ettiği müşterilerin sayısı, yani hedef kitle oldukça büyük olabilir. Böyle bir durumda, dönüştürme olasılığınızın en yüksek olduğu potansiyel müşterileri belirlemek epey zor olacaktır. Yapay zekâ, size bu konuda yardımcı olur: Karmaşık ve derin analizleri bile saniyeler içerisinde tamamlayarak hedeflemeniz gereken müşteri kimliklerini (persona) tespit eder ve onlara kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak için neler yapabileceğinizi gösterir.  

2) Müşteri etkileşimlerini kolayca analiz edebilirsiniz

Müşteri etkileşimlerini ölçmek, her türden pazarlama kampanyasında önemli bir husustur zira neyin işe yarayıp neyin yaramadığını ancak bu şekilde görebilirsiniz. Müşteri verilerini manuel olarak değerlendirmek ve sonuç çıkarmak zordur, zaman alır ve hata yapma olasılığı oldukça yüksektir. Yapay zekâ size bu bakımdan da yardımcı olur. Kampanyanızı analiz ederek nelerin işe yaradığı konusunda değerli öngörüler sunar ve tüm dijital pazarlama kampanyalarını optimize edebilir.

3) Reklamlarınızla belirli bir kitleyi hedefleyebilirsiniz

Odaklanmış pazarlama, belirli bir kitleyi hedef alarak onları ikna etmeyi gerektirir ancak tanımadığınız insanları satın alma kararı vermeleri için ikna etmek beklenmedik ölçüde zor olabilir. Yapay zekâ, tahmine dayalı müşteri segmentasyonu aracılığıyla hedef kitlenizin gerçekte nelerle ilgilendiğini anlamanıza yardımcı olur. Diğer bir deyişle, onları ikna etmek için daha fazla “cephane” sağlar. Belirli bir kitleyi hedefleyen odaklanmış pazarlama kampanyalarını optimize etmek için de yapay zekânın gücünden yararlanabilirsiniz.

4) Pazarlama kampanyalarınızı otomatik hâle getirebilirsiniz

Pazarlamada yapay zekâ kullanmak, sadece veriye dayalı analizlerle kampanyaları verimli bir hâle getirmeyi sağlamaz, kampanyanın kendisini dahi oluşturabilir. Yapay zekâ, hitap etmesini istediğiniz hedef kitleyi değerlendirebilir ve onlarla kişiselleştirilmiş bir düzeyde etkileşim kurmak için gereken içeriğin ne olacağını belirleyip, bu içeriği kendisi oluşturabilir.

Pazarlamada Yapay Zekâ Kullanımı: Pazarlamacılar İçin En İyi 6 AI Aracı

Örneğin tıklama başına ödeme yapan PPC reklamları, arama motoru pazarlaması (SEM), SEO çalışmaları, sosyal medya pazarlaması (SMM) ve hatta e-posta ile sosyal medya için içerik üretimi tamamen yapay zekâya bırakılabilir. AI sizin için blog makaleleri yazabilir, etkili bir reklam sloganı oluşturabilir, sosyal medya gönderileri hazırlayabilir, e-posta pazarlaması için mesajlar yaratabilir ve doğal dil işleme teknolojisi sayesinde bunları bir insandan farksız şekilde yapabilir. Yani, içerik oluşturma işini tamamen otomatik hâle getirip müşterilerle birebir ve yüz yüze görüşmeye odaklanabilirsiniz.

5) Müşteri deneyimini optimize edebilirsiniz

Pazarlamada yapay zekâ kullanmak, aynı zamanda müşteri deneyiminin iyileştirilmesine de olanak tanır. AI destekli pazarlama araçları, CRM bilgilerini analiz eder ve her müşteri için en uygun departmanın hangisi olacağını tespit ederek, müşteriyi o departman ile iletişime geçirebilir. Bu sayede müşteri hizmetleri departmanının iş yükünü azaltır ve hatta müşterilerle kendisi sohbet ederek onlara destek sunabilir. Bu, hem yeni hem mevcut hem de potansiyel müşterilerin çok daha tatmin edici bir deneyim elde etmesini sağlar. Müşteri deneyiminin optimizasyonu, kampanyalar ile web sitenize gelen bir ziyaretçinin yeni bir müşteriye dönüşmesine yardımcı olabilir.

Yapay zekâyı kullanan en iyi pazarlama araçları

AI destekli bir pazarlama aracı seçmek için işletmenizin ihtiyaçlarını, hedef kitlesini, bütçesini ve pazarlama kampanyası ile neyi hedeflediğinizi düşünmelisiniz. Diğer bir deyişle, her türden işletme için en iyi seçim olacak tek bir yapay zekâ destekli araç yoktur. Bununla birlikte, aşağıda listelediğimiz seçenekler (*) Mart 2024 itibarıyla piyasadaki en popüler ve en gelişmiş araçları oluşturur. Pazarlamada yapay zekâdan yararlanmak istiyorsanız arayışınıza onlarla başlamanızı öneririz.

(*) Kendi uygulaması haricinde, Bitrix24 bu araçların hiçbirinin vadettikleri şekilde çalışacakları konusunda bir garanti vermez. Paylaşılan bilgiler, yapay zekâ destekli araçların resmî web sitelerindeki herkese açık veriler aracılığıyla toplanmıştır ve gelecekte değişebilir.

1. Bitrix24

Fiyat: Yıllık abonelik satın alınırsa 43 USD'den başlıyor, ücretsiz sürüm var

Ne İçin Kullanılmalı: Pazarlama fikirleri oluşturmak ve içerik oluşturup düzenlemek

Neler Yapabilir: Bitrix24'ün yapay zekâ destekli asistanı olan CoPilot, size pazarlama fikirleri önerebilir, orijinal içerik oluşturabilir veya var olan bir içeriği değiştirebilir, müşteri konuşmalarını yazıya dökebilir

Bitrix24

Bitrix24, CoPilot adında bir sanal asistan aracılığıyla yapay zekâdan yararlanır ve bu asistan GPT (Generative Pre-training Transformer) destekli çalışır, yani ChatGPT ile yapabileceğiniz her şeyi yapmanız mümkündür. CoPilot, Bitrix24 modüllerine entegre edilmiştir ve her biri için farklı özellikler sunar. Örneğin:

  • Satış ve pazarlama için yeni fikirler elde edebilir, müşteri görüşmelerini metne çevirebilir, anlaşmaları otomatik olarak doldurabilir, e-posta pazarlaması için yüksek kalitede metinler oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda web siteniz için de metinler ve görseller yaratabilir, ilgi çekici ve kaliteli içerik oluşturmak için kullanabilirsiniz.

  • CoPilot tüm çalışanların görebileceği bir duyuru yazabilir, yorumlara yanıt verebilir, yeni bir fikir önerebilir ve hatta yapıcı eleştiriler sunabilir.

  • CoPilot görev tanımları ve kontrol listeleri oluşturmak ve görev özetleri yaratmak için de kullanılabilir.

Bitrix24, veri gizliliğine de dikkat eder. Kullanılan herhangi bir veri, CoPilot iletişim kutusunu kapadığınızda sağlayıcının sunucusundan anında silinir. Platformumuz satış otomasyonu için de kullanılabileceği için, pazarlama kampanyalarını mükemmel bir şekilde tamamlayacaktır.

2. Jasper.AI

Fiyat: Yıllık abonelik satın alınırsa tek kullanıcı için 59 USD'den başlıyor, ücretsiz sürüm yok

Ne İçin Kullanılmalı: İçerik oluşturmak

Neler Yapabilir: Jasper.AI, 30 farklı dilde değişik üsluplara göre saniyeler içerisinde pazarlama kampanyaları için içerik oluşturabilir

Jasper.AI

Bir metin editörü gibi tasarlanmış ve kullanımı kolay bir arayüze sahip olan Jasper.AI, temel olarak içerik oluşturmak için yapay zekâyı kullanıyor. Örneğin e-posta mesajları, sosyal medya gönderileri ve uzun blog makaleleri yazabiliyor, ancak pazarlama kampanyalarının başarısını ölçmek için kullanılabilecek araçlar sunmuyor. GPT-3 teknolojisini kullanarak saniyeler içerisinde dilediğiniz uzunlukta kişiselleştirilmiş içerikler yaratabiliyor.

Bunu yaparken farklı üsluplar ve kimlikler (tone of voice and persona) kullanabiliyor. Örneğin Instagram hesabınız için arkadaş canlısı, e-posta mesajları için profesyonel bir tonda yazabiliyor. Ne yazık ki neredeyse her özelliğinin bir sınırlaması var. 59 USD’lik sürümü, yalnızca 3 farklı üslup içeriyor ve takım iş birliği için neredeyse hiçbir seçenek sunmuyor. Daha fazlasına (ve temel analitik araçlara) ulaşmak için “business” sürümünü satın almalısınız, bunun fiyatı da yalnızca teklif üzerine belirleniyor.

3. Howler AI

Fiyat: Aylık 8.000 USD

Ne İçin Kullanılmalı: Basın bültenleri oluşturmak

Neler Yapabilir: Howler AI, farklı dillerde etkili basın bültenleri oluşturabilir ve bunların doğru kişilerin eline geçmesini sağlar

Howler AI

Howler AI, diğer yapay zekâ destekli araçlardan farklı olarak, sadece basın bültenlerine odaklanıyor. Bu araç, yapay zekâyı kullanarak herhangi bir ürün veya hizmet için bir basın bülteni hazırlayabiliyor. Ancak aylık 8.000 USD'lik ücretinin tek nedeni bu değil. Howler AI, bu bülteni basın çalışanlarına otomatik olarak gönderip geri dönüşleri de takip edebiliyor. Sistem basitçe şöyle işliyor:

  • Howler AI, farklı analiz araçları kullanıp isteklerinize uygun olarak bir basın bülteni yazıyor.

  • Bu bülteni göndereceği basın çalışanlarını tespit ediyor ve sadece o içerikle ilgilenecek kişilere bir e-posta gönderiyor (veri tabanında 1.200 basın çalışanının iletişim bilgileri yer alıyor).

  • Çalışan başına en az iki basın bülteni içeren ve minimum 2 hafta boyunca devam eden bir pazarlama kampanyası oluşturuyor.

  • Yanıt veren çalışanları size bildiriyor ve onlarla doğrudan bağlantıya geçmenizi sağlıyor.

  • Kampanyanın başarısını analiz edip bir sonraki kampanyayı optimize edebiliyor.

Aylık ücretinin yüksek olmasının nedeni de bu. Araç, hem fiziki hem de çevrimiçi basın sektöründe kimlere ulaşması gerektiğini biliyor. Sadece bu bilgi bile normal şartlarda çok pahalıya patlayabilir. Her işletme için uygun bir çözüm olmasa da basında kendinde yer edinmek ve kısa süre içinde doğru kişilere ulaşmak isteyen markalara yardımcı olacaktır.

4. Bardeen AI

Fiyat: 500 kredi başına 15 USD

Ne İçin Kullanılmalı: Yapay zekâ pazarlama otomasyonu

Neler Yapabilir: İş akışınızı kolaylaştırmanıza yardımcı olur, kampanyaları kişiselleştirmenize olanak tanır, CRM bilgilerini analiz edebilir, veri senkronizasyonu ile her pazarlama çalışanının dilediği zaman aynı bilgilere ulaşmasını sağlar

Bardeen AI

Diğer araçlar gibi Bardeen AI da yapay zekânın gücünden yararlanıyor, ancak yapay zekâyı temel olarak otomasyon amaçlı kullanıyor. Görev tanımları yapabiliyor, bu görevleri takip edebiliyor ve her çalışanın ne yapması gerektiğini belirleyerek (ve onlara farklı görevler atayarak) iş akışını kolaylaştırıyor. Çeşitli kaynaklar kullanarak içerik de oluşturabiliyor. Örneğin CRM bilgilerini veya Google Sheet verilerini kullanarak e-posta mesajları yaratabiliyor ve bunları kişisel hâle getirebiliyor. Yani mesela sadece yeni müşterilerin iletişim bilgilerini içeren bir listeye sahipseniz, bu listedeki her isme diğer veri kümelerinden (örneğin CRM kayıtlarından) topladığı bilgileri kullanıp kişisel bir mesaj gönderebiliyor. Ve yaptığı her şeyi tek bir merkezde tuttuğu için, her çalışan dilediği zaman dilediği yerden bunlara ulaşabiliyor.

Ancak bir dezavantajı var: Kullanıcıların yaptığı her işlem (veya kendi kendine yaptığı her işlem) en az 1 krediye mal oluyor. Ve çok basit eylemler bile kredi harcadığı için, 500 kredilik standart paketi tüketmeniz hiç de uzun sürmüyor. Büyük işletmeler, bunu birkaç saat içinde bile yapabilir. Sürekli kredi satın alma zorunluluğu, aracın gerçek maliyetinin çok yüksek ve tahmin edilemez olmasına yol açıyor. Örneğin 10.500 kredi satın almak için 215 USD harcamanız gerekiyor.

5. Involve.me

Fiyat: 3 kullanıcı destekleyen Pro paket için aylık 59 USD

Ne İçin Kullanılmalı: Yeni müşteriler kazanma (lead generation)

Neler Yapabilir: Hedef kitleyi analiz edebilir, yapay zekâ aracılığıyla onlara uygun çevrimiçi formlar oluşturur, anketler düzenler, bunların sonuçlarına göre öngörüler edinmenize olanak tanır

Involve.me

Anketler ve formlar, pazarlamada önemli araçlar arasında yer alır. Zira bunlar aracılığıyla toplanan bilgiler, hedef kitleye dair bilgiler edinmenizi ve bu bilgileri yeni müşteriler edinmek için kullanabilmenizi sağlar. Mesela e-posta adresini bırakarak belirli bir formu dolduran bir kullanıcı, satın alma işlemini tamamlayabilecek potansiyel bir müşteri demektir.

Involve.me, bu formları ve anketleri herhangi bir kodlama bilgisi gerekmeden otomatik olarak oluşturuyor. Bunu yapabilen diğer programlardan farkı ise yapay zekâ kullanıyor olması. Yani hedeflediğiniz kitleyi ona söylerseniz bu kitlenin ilgisini çekecek türden, kişiselleştirilmiş çeşitli anketler ve formlar oluşturabiliyor.

Ve elbette bunlar hakkında oldukça detaylı raporlar hazırlayarak içeriğinizin ne kadar başarılı olduğunu anlamanızı sağlıyor. Bu raporlar aracılığıyla kendisini de eğitebiliyor ve topladığı bilgileri bir sonraki anket veya formu optimize etmek için kullanabiliyor. Fiyatı biraz yüksek olmasına rağmen her türden dijital pazarlama kampanyası için faydalı bir araç olduğunu söyleyebiliriz. Diğer yapay zekâ araçları ile de anketler ve formlar hazırlayabilirsiniz ancak bu çok pratik olmayacak ve başarı seviyesini ölçmenize izin vermeyecektir. Involve.me ise sadece bu amaçla hazırlanmış, dolayısıyla form ve anket kullanan her işletme için faydalı olan etkili bir seçenek.

6. Adverity

Fiyat: Aylık 500 USD'den başlıyor

Ne İçin Kullanılmalı: Veri analizi

Neler Yapabilir: Çeşitli kaynaklardan derlediği pazarlama verilerini tek bir merkezde toplar, analiz eder, veri kümeleri arasında bağlantı kurar

Adverity

Bir reklam kampanyasını aynı anda hem fiziksel hem de çevrimiçi medyada ve çok değişik kanallarda yürüttüğünüzü düşünelim. Blog sayfalarınızdan, Facebook hesabınızdan, web sitenizden, arama motoru reklamlarından ve hatta müşteri hizmetleri departmanınızdan tonla veri gelecektir. Bunları değerlendirmek normal şartlarda haftalarınızı alabilir ancak Adverity yapay zekâ aracılığıyla çok büyük veri kümeleri için bile dakikalar içerisinde (ve tutarlı bir şekilde) bunu yapabiliyor.

Bu aracı dijital olanlar başta olmak üzere, değişik kanallardan gelen pazarlama verilerini tek bir yerde toplayan, yapay zekâ aracılığıyla analizler yürüterek sonuçlar çıkaran ve veriler arasında bağlantı kurarak öngörü sağlayan bir platform olarak düşünebilirsiniz. Doğru bir şekilde kullanıldığında, her türden işletme ve pazarlama kampanyası için son derece değerli ve etkili sonuçlar elde edilmesini sağlayacaktır. Yapay zekânın gücü sadece analizleri çok kısa bir süre içinde tamamlamanızı sağlamakla kalmaz, şimdiye dek fark etmediğiniz bağlantıları kurmanıza da olanak tanır.

Elbette, bunun bir bedeli var. Adverity oldukça pahalı bir yapay zekâ aracı ve burada listelediğimiz ise sadece başlangıç fiyatı. Yani kullanıcı sayısına ve kullanılabilir özelliklere göre bu rakam daha da yükselecektir. Yine de orta ve büyük ölçekli işletmeler için paha biçilmez bir araç olabilir.

Dijital reklam ve pazarlama kampanyalarınızda yapay zekâ araçları kullanmak hem kampanyayı daha sağlıklı yürütmenize yardımcı olur hem de zaman kazanmanızı sağlar, zira vakit kaybettiren pek çok şeyi otomatik hâle getirebilirsiniz. Bu nedenle, ister etkileyici bir reklam yaratmaya ister belirli bir kitleyi hedefleyen bir pazarlama kampanyası düzenlemeye çalışıyor olun, yapay zekâ işinizi çok kolaylaştıracaktır.

Tüm bu araçlar arasından seçim yapmakta zorlanıyorsanız, Bitrix24 ile başlamanızı tavsiye ederiz: Yapay zekâyı işletmelerin ihtiyaçlarını dikkate alarak kullanan platformumuz, 15 milyondan fazla kullanıcıya sahiptir ve hem pazarlama kampanyalarını hem de müşteri deneyimini optimize etmek için kullanabileceğiniz etkileyici özellikler sunar. Aramıza bugün katılın ve yapay zekâdan verimli bir şekilde yararlanmaya başlayın!

Pazarlama Kampanyalarınızı Yapay Zekâ ile En Üst Seviyeye Taşıyın

Bitrix24 CoPilot ile İş Yönetiminde Devrim Yaratın

Şimdi Dene

En Popüler
CRM Yazılımlarının Yapabileceği ve Yapamayacağı 6 Şey
2023'ün En İyi Yapay Zekâ Chatbotları
En İyi ChatGPT Alternatifi Hangisi?
Emlakçılar İçin En İyi 17 Soğuk Arama Senaryosu
2023'te Yapılacak 25 Küçük İşletme Fikri
İçindekiler
Yapay zekâ destekli pazarlama araçları hangi avantajları sunar? 1) Hangi müşterileri hedeflemeniz gerektiğini görebilirsiniz 2) Müşteri etkileşimlerini kolayca analiz edebilirsiniz 3) Reklamlarınızla belirli bir kitleyi hedefleyebilirsiniz 4) Pazarlama kampanyalarınızı otomatik hâle getirebilirsiniz 5) Müşteri deneyimini optimize edebilirsiniz Yapay zekâyı kullanan en iyi pazarlama araçları 1. Bitrix24 2. Jasper.AI 3. Howler AI 4. Bardeen AI 5. Involve.me 6. Adverity
Bunları da beğenebilirsiniz
Bloglar
Web Seminerleri
sözlükçe

Free. Unlimited. Online.

Bitrix24, herkesin birbiriyle iletişim kurabileceği, görevler ve projeler üzerinde çalışabileceği, müşteri yönetimi ve daha pek çok işlemi gerçekleştirebileceği bir platformdur.

Ücretsiz başlayın
Bunları da beğenebilirsiniz
Persona Nedir ve Neden Önemlidir - Alıcı Kimliği Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
Persona Nedir ve Neden Önemlidir - Alıcı Kimliği Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
12 dakikalık okuma
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
1 dakikalık okuma
Seyahat acenteleri için CRM yazılımı kullanmanın 7 avantajı
Seyahat acenteleri için CRM yazılımı kullanmanın 7 avantajı
11 dakikalık okuma